keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Raskausajan pukeutuminen

En koe olevani hirveä hifistelijä raskausajan vaatetuksen suhteen (enkä kyllä muutenkaan). Osa vaatteista on samoja kuin esikoista odottaessa, osa ihan samaa vaatetta mitä olen käyttänyt ennen odotusta. Jotain on tullut nyt hankittua ja osa on hankittu jo silmällä pitäen tulevaa imetystä. Tämä raskauden alkaessa ostin nettikirppikseltä kivan äitiysvaatepaketin jossa tuli monta kivaa vaatetta just omassa koossa :) Suurin osa taitaa olla h&m rytkyä.

Minä en kuulu siihen ryhmään jotka voi käyttää samoja housuja raskausaikana kuin ennen odotusta, käyttäen jotain ponnari tms. viritystä farkkujen napin kohdalla. Mulla on ainakin että takapuoli levinnyt sen verran alusta asti että kannatti suosiolla hommata uudet äitiysfarkut heti kättelyssä. Mulla oli kolmet housut esikoisen ajoilta, mutta ne oli valitettavan isot alkuraskaudessa koska lähtöpaino oli mulla nyt pienempi. Ja itseasiassa ovat edelleen hiukan reiluja.

h&m äitiyspaita, äitiyshousut mamalicious, h29+ 

 Veromodan trikoopaita, housut mamalicious, h35

h&m äitiyspaita, tsi legginsit h33+

Makuasia taitaa olla tykkääkö masutuubista housuissa vai ei. Itse tykkään, en koe että se puristaisi mitenkään inhottavasti.

Masutuubi alkaa käydä jo matalaksi, h35+0

Yläosista suurin osa on ihan perus trikoo toppeja ja paitoja. Ne joustaa hyvin kunhan pituutta on riittävästi. Lisäksi löytyy muutamia äitiyspaitoja.

Luulen että vaatetta olis hommattuna enemmän mikäli olisi sellaisessa työssä jossa on omat vaatteet päällä. Työmatkoille ei tarvinut kovin fiinisti pukeutua ja kotona tulee oltua mukavasti verkkareissa ja peruspaidassa.

Ehdoton mukavuus-vaate on kuitenkin Maitotytön imetysmekko, joka menee leikkauksensa ansiosta hyvin myös mahan kanssa :) Tämä on ollut paljon päällä ja muitakin maitotyttöjä on hommatuna valmiiksi kaappiin odottamaan tulokasta.



Maitotytöt <3

Ulkovaatteina mulla on jo esikoisen aikana hankittu perus talvitakki kokoa isompana. Malli on sellainen että mahtuu isommankin mahan kanssa. Eikä tullut kalliiksi kun ei ole varsinainen "äitiys"-vaate. Toppahousut on kanssa pari kokoa isommat, vetskari auki vaan niin mahtuu mahakin. Henkselit pitää housut ylhäällä :D

 Takki anttilasta, h35+0

Miten tykkäät pukeutua masun kanssa?

2 kommenttia:

  1. Pitkästä pitkästä aikaa eksyin sinun blogiisi:) En tiedä mahdatko edes muistaa mua, odotettiin samaan aikaan ja mä kirjoitin sitä "pikku lintuset"- blogia. Lopetin sittemmin blogin kun aloitin elämäntaparemontin ja sitä olen jo monta vuotta naputellut. Hassua, mutta mulla on jotakuinkin samankokoinen maha nykyään eli meille kolmonen syntyy maaliskuun alussa. Paljon onnea nyt toisesta vauvasta jo etukäteen:)

    VastaaPoista